יום שלישי, 15 בפברואר 2011

לידה בהפתעה

בשעה טובה נולדה תינוקת בריאה במרכז לבריאות האשה של "כללית" בראשון לציון




מאת:מיקי אלון
מדי פעם שומעים על סיפורים של "לידות בהפתעה", על נשים שלא מספיקות להגיע לבית החולים ויולדות במקומות לא שגרתיים כמו האוטו או מקום העבודה. הפעם, סיפור הלידה בהפתעה מתרחש במקום הכי טוב שיכול להיות אחרי בית החולים.רויטל מועלם, בת 36, שהיתה בשבוע 37 להריונה השלישי, הגיע...ה למרכז בריאות האישה של שירותי בריאות כללית, כי היה לה תור לבדיקה שגרתית אצל רופאת הנשים שלה ד"ר זלסקי. אלא שקודם לכן החלה לחוש בצירים ונוספה לה עוד סיבה להגיע לבדיקה.



כאמא שעברה כבר 2 לידות , הבינה רויטל שהיא לקראת לידה, אך לא היה ניתן לצפות שהלידה תתקדם מהר כל כך.עם הגעתה למרכז בריאות האישה, דיווחה לאחות על תחושותיה וזו מיד הכניסה אותה לחדר הניטור. במהלך הבדיקה התברר שהיא חווה צירים סדירים ותכופים המעידים על לידה פעילה, רויטל נרגעה מיד לאחר שהבינה שבמקום נמצאת מיילדת מנוסה.



הלידה התרחשה בו במקום בחדרה של ד"ר זלסקי, ומספר דקות לאחר מכן כבר החזיקה האם את בתה התינוקת. ד"ר זלבסקי: "זו הפעם הראשונה שמתקיימת כאן לידה. למרות ניסיוננו העשיר בלידות והיערכותנו הגבוהה למצבים כאלה, לידה במרפאה הינה אירוע מרגש ושמחנו לקחת חלק בו."



רויטל מועלם: "אני מודה למיילדת שרה, לד"ר זלבסקי ולצוות המרכז על הלידה הנעימה והמומלחת. הרגשתי שאני בידיים טובות, למרות שלא הייתי בבית החולים". בתום הלידה, כשחיוך על פניהן, הועברו האם ובתה לבי"ח אסף הרופא באמבולנס להמשך טיפול.

2 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. בשעה טובה ומוצלחת! אני דווקא חיפשתי רשומות על הצד הפחות חיובי של המטבע - מקרי רשלנות בלידה ולא יכולתי שלא להתאפק מלהגיב. עד כמה הייתה חשובה נוכחות של מיילדת מנוסה ברגע קריטי זה.
    רשלנות בלידה

    השבמחק