יום שני, 7 בפברואר 2011

משדרגים את לב העיר ראשון לציון

משדרגים את המדרחוב הישן




מאת:מיקי אלון
לקראת תחילת עבודות שיפוץ המדרחוב ברחוב רוטשילד, זימן אליו ראש העיר ללשכתו השבוע (א') את בעלי העסקים ברחוב, על מנת להציג בפניהם את כל פרטי תוכנית שדרוג המדרחוב ומהלך העבודות הצפויות להתחיל בקרוב. בפגישה עם בעלי העסקים נכחו גם חבר המועצה ומחזיק תיק המדרחוב, אייל מושיוב, מ"מ מנכ"ל החברה הכלכלית בראשון לציון, ניצן פלג ומהנדס העיר אלי יהלום. ראש העירייה, דב צור, יזם לאחרונה את התכנית לשדרוג המדרחוב, בהשקעה של כ-11 מיליון שקלים. מדובר בשיפוץ מסיבי של מדרחוב רוטשילד הישן, בין רחוב הרצל לרחוב מוהליבר, עליו ממונה החברה הכלכלית ראשון לציון.

אל המפגש שנערך בעירייה הגיעו כ – 80 בעלי עסקים במתחם המדרחוב על מנת לקבל סקירה מפורטת לגבי תכנון העבודות וכן לצפות בהדמיות מיוחדות שהציגו את פני המדרחוב כפי שהן אמורות להיות בתום העבודות. בתום המצגת ניתנה האפשרות לבעלי העסקים להציג שאלותיהם בפני אדריכל התוכנית ומ"מ מנכ"ל החברה הכלכלית בראשון לציון, האחראים על הפרויקט. 
ראש העירייה, דב צור: "מדרחוב רוטשילד הוא הלב הפועם של העיר מאז ימי המושבה ועד לימינו. במסגרת התכניות לשיקום ושימור לב העיר ההיסטורית, החלטנו לשפץ גם את המדרחוב ולהעניק לו את הכבוד הראוי לו בחיי העיר. אנו שומרים על הרוח ההיסטורית של המקום תוך התאמתו לתפקוד מודרני ועדכני. המבנים במדרחוב אשר נמצאים עוד מימי המושבה עברו או יעברו שימור, ביניהם, בניין העירייה הישן ובית מאירוביץ. במקביל, אנו שוקלים רעיונות שמדברים על פתיחה של בתי הקפה גם לכיוון גן המושבה, דבר שיאפשר חזית נוספת לבתי העסק הללו." צור הדגיש בפני בעלי העסקים שהגיעו כי "חשוב לנו לשמוע את בקשותיכם ולעבוד בשיתוף פעולה מלא עמכם לכל אורך הדרך כבר מהשלב הזה ועד לסיום העבודות".

אדריכל התכנית, ליאור וולף, ממשרד צור-וולף, הסביר כי "כיום לא רואים מדרחוב, הכל סגור, פרגולות מסתירות את הנוף, בתי קפה ממוקמים במרכז המדרחוב, והמראה הכללי מיושן. לבקשת העירייה ביצענו תכנון אשר פותח המדרחוב, כלומר, מרכז הרחוב יהיה פתוח, ניתן יהיה להביט מקצה אחד של המדרחוב לקצהו השני, במרכז המדרחוב תהיה שדרה רחבת ידיים ובצדדים יהיו בתי הקפה ובתי עסק. במקביל לתכנון הכולל פועל מעצב מוצר, המופקד על עיצוב מיוחד למתחם בדגש על שילוט רחוב, שילוט לחנויות ועמודי התאורה." חבר המועצה אייל מושיוב, מחזיק תיק המדרחוב, אומר כי "כל מה שנעשה, נעשה בשיתוף פעולה עם בעלי העסקים והסוחרים. אין לי ספק שהפרויקט הזה יעורר את המדרחוב וימשוך כבעבר את תושבי העיר והאזור, להסתובב וליהנות ממרכז העיר המחודש". מ"מ מנכ"ל החברה הכלכלית, ניצן פלג, אומר כי "אנו בשלבי התכנון והאישורים. אנו מעריכים שהעבודות יחלו בעוד כחצי שנה ויימשכו כשנה. חשוב לנו לשמוע את קולותיהם של בעלי העסקים ואנו נעבוד בשיתוף פעולה מלא איתם שלב אחר שלב לכל אורך הדרך".







מיקי אלון יו"ר מועצת ההורים העירונית ראשון לציון
micky alon,mickey alon avalon

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה