יום ראשון, 10 באפריל 2011

הרשות המקומית עם הניהול הטוב ביותר

מחקרBDI קובע: ראשון לציון - הרשות המקומית
עם הניהול הטוב ביותר



ראש העיר דב צור ,צילום:מיקי אלון


מאת:מיקי אלון
חברת המידע העסקי BDI פרסמה בשבוע שעבר תוצאות מחקר הבוחן את תפקוד הרשויות המקומיות בישראל. ראשון לציון מדורגת במקום הראשון, אשדוד שנייה והרצליה שלישית.


במקום הראשון מדורגת ראשון לציון, אשר דירוגה הסוציו-אקונומי הוא 7, ושיעורי גביית המסים בעיר עומד על 83%. במקום השני מדורגת... אשדוד, שהצליחה לשמור על מקומה בדרוג והיא מצטיינת בשיעור גבייה של 87% למרות שהדרוג הסוציו-אקונומי של תושבי העיר עומד על 5 (בדרוג נכללו ערים שיש בהן מעל ל-50,000 תושבים בדרוג סוציו-אקונומי הנע בין 4 ל- 10(. במקום השלישי מדורגת הרצליה שהדרוג הסוציו-אקונומי של תושביה הוא 8 ושיעורי הגביה עומדים על 86%. מהמקום החמישי לרביעי עלתה אשקלון שמציגה שיעורי גבייה גבוהים של 89% למרות שהדרוג הסוציו-אקונומי של תושביה עומד על 5. במקום החמישי מדורגת חולון שירדה מהמקום הרביעי אשתקד אך היא המובילה מבחינת שיעורי הגבייה בעיר שעומדים על 97%.



המחקר מצביע עוד כי יציבות פיננסית של רשות מקומית הינה תוצאה ישירה, בין השאר, של הכנסות הרשות, של המצב הסוציו אקונומי של התושבים והיכולת לגבות מהם את מסי העירייה, אך גם מהתנהלות יעילה של העירייה גם מבחינה תפעולית וגם מבחינה פיננסית.



ראש העירייה, דב צור, הביע סיפוק מתוצאות המחקר, ואמר כי "אנו עמלים בשנתיים וחצי האחרונות על ניהול כספי תקין של העירייה. עשינו בדק בית וביצענו ייעול במערכת העירונית. את שנת 2009 סיימנו בעודף תקציבי של כ-20 מיליון ₪, ואת שנת 2010 סיימנו עם עודף של 6 מליון שקלים, וזאת יחד עם הפחתה של 2% בארנונה למגורים. אנו מתכוונים להמשיך ולהוביל את ראשון לציון להישגים בכל התחומים, להמשיך ולהוריד את הארנונה לתושבים, ולהמשיך להשקיע יותר בחינוך, רווחה, נוער, איכות סביבה ופיתוח העיר".



צור הודה לכל העוסקים במלאכה בעירייה על העבודה הקשה ואמר כי הוא בכולם שותפים להישג.



המחקר של BDI בחן את כל אוכלוסיית העיריות והמועצות בישראל והתבסס על שימוש ב-3 מקורות מידע: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, דוחות כספיים של העיריות והמועצות (דו"חות מבוקרים לסיכום נתוני שנת 2009) ומאגרי המידע של חברת BdiCofac . על מנת לבחון חוסן פיננסי נבחרו מספר מדדים המשקפים את יכולתן של עיריות ומועצות לעמוד בהחזר חובות. כמו-כן, נבנה מדד של יעילות פעילות שמשקף את יעילות התנהלות של עירייה או מועצה. מטרת העבודה הייתה לאתר את המועצות והעיריות בעלות פרופיל של סיכון עסקי, חוסן פיננסי מוסר תשלומים ויעילות הטוב ביותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה