יום ראשון, 7 במרץ 2010

כנס השפה העברית בראשון לציון

כנס השפה העברית בראשון לציון

כנס השפה העברית יתקיים ביום שלישי ה-9.3 עד שישי ה-12.3 בהיכל התרבות, ראשון לציון.

במסגרת הכנס יתקיימו אירועים רבים, ביניהם: פתיחת חגיגות 100 שנה להולדתו של אלתרמן, מסיבה עברית בה יתקלט שר החינוך גדעון סער, פאנלים בנושא השפה העברית ועוד.

בין האירועים המרכזיים במסגרת כנס השפה העברית בראשון לציון:

» "הערב, כרגע כבר" - אירוע לפתיחת החגיגות לציון 100 שנה להולדתו של אלתרמן. משתתפים: חנה מרון, חיים גורי, ששון גבאי, שלומי שבן, אפרת בן צור, אפרת גוש ועוד. שלישי ה-9.3, 22:00, 30 שקלים, היכל התרבות.

» "מפגשים לשוניים" - ערב השקה לספרו של רוביק רוזנטל "מילון הצירופים", בהוצאת כתר. מחבר המילון, הלשונאי והסופר רוביק רוזנטל, ישוחח עם דן אלמגור על גלגולי מטבעות לשון בזמר ובפולקלור; עם אברהם בורג על צירופי לשון ביהדות ובלשון ימינו; ועם הסופר אלון חילו על השימוש שעושה הסופר באוצר צירופי הלשון.

השחקנים שמואל וילוז'ני ונתי קלוגר יביאו קטעי שירה, דרמה והומור המציגים את עולם צירופי הלשון, ונכתבו בחלקם במיוחד לערב ההשקה.

שלומי שבן ילווה את האירוע בשיריו ובשירי אחרים. חמישי ה-11.3, 18:00, כניסה חופשית, היכל התרבות.

» "מילים בתערוכה" – תזמורת המהפכה ראשון-לציון במופע מוסיקלי בעקבות השפה בהנחיית ג'קי לוי. חמישי ה-11.3, 20:30, 30 שקלים, היכל התרבות.

» "גביע של מילים" - על שפת היין. מני פאר מארח את עמוס רביד – מדריך ראשי "יקבי כרמל" ואת המוסיקאי חמי רודנר. שישי ה-12.3, 12:00, כניסה חופשית, היכל התרבות.

טלפון לבירורים: 03-9484800

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה