יום שני, 25 במאי 2009

חופשת סקי שלג בראשון לציון


הקמת אתר סקי שלג בראשל"צ

מאת:מיקי אלון
הוועדה לפיתוח כלכלי בראשותו של חבר מועצת העיר ד"ר אפי משה דנה בישיבתה האחרונה בהקמת פארק סקי שלג באזור המטרופולינים המיועד לנופש וספורט במערב העיר סמוך לסופרלנד.

לוועדה הוזמנו שני יזמים שונים אשר הציגו, כל אחד בנפרד, את תוכניתם המפורטת להקמת מיזם תיירותי זה. היזמים הציגו מצגת מעוררת השראה של אתר סקי ושעשועי שלג המתפרס לאורך מסלול של כ- 300 מטר ובסה"כ בשטח של כ- 25 אלף מ"ר שטח מושלג. השלג מיוצר בטכנולוגיה ייחודית ע"י הקפאת מים מלוחים (שמקורם הראשוני בים או באגם) והבאתם לטמפרטורה בה נוצר השלג. המים ברובם ממוחזרים כך שלא מדובר בצריכת מים מתמדת. ד"ר אפי משה מסר כי השטח הנדרש להקמת אתר שכזה הינו כ-50 דונם.

לדבריו הוועדה שמה דגש על ההיבטים הירוקים בפיתוח האתר קרי, מחזור המים, המרת אנרגיית השמש לחשמל באמצעות תאים פוטו-וולטאים ומחזור הפסולת. האתר יהיה פתוח למבקרים במרבית ימות השנה וצפויים לפקוד אותו מאות אלפי מבקרים בשנה. לשם השוואה, את אתר החרמון הפתוח בממוצע כ-40 ימים בשנה פוקדים למעלה מ-300,000 מבקרים. תחולת האתר הינה כ-2500 מבקרים בו זמנית. כרטיס כניסה צפוי לעלות כ – 70 ₪ לאדם. ד"ר משה הבהיר ליזמים בפגישה כי העירייה תתנה את הקמת הפארק בכפוף להנחות שינתנו לתושבי העיר כמקובל בסופרלנד ובמקומות נוספים. היזמים מצידם נענו בחיוב והבטיחו הנחות והטבות לתושבי העיר. על-פי התוכנית העסקית שהגישו היזמים לד"ר משה ,העלות המשוערת להקמת האתר תנוע בין 50 ל-90 מליון דולר, מותנה בסוג האתר, גודלו והשירותים הנלווים לו.

אתרים דומים הוקמו לא מכבר ע"י אחד מן היזמים בדובאי, בספרד, בארה"ב, במוסקבה בטורקיה ובעוד כ-20 מדינות בעולם.
באתר יינתנו קורסי גלישה בכל הרמות וכן יושכר ציוד גלישה וחליפות מתאימות לבאים.

בתוך הפארק מתוכננים כ-2500 מ"ר מסחר נלווה שיכלול מסעדות, בתי קפה מזון מהיר, גלידריות וכיו"ב.
הטמפרטורה שתשרור בתוך האתר ע"פ ורסיה אחת תהיה שתי מעלות מתחת לאפס ועל-פי ורסיה שנייה של יזמים אחרים בין 7-15 מעלות מעל לאפס.

באתר יועסקו כ-200 איש במשרות שונות. יו"ר הוועדה אפי משה עמד על כך כי רובם ככולם של המועסקים יהיו תושבי העיר מה שקיבל את אישורם של היזמים.
משך בניית האתר הינו כשנה והוא יהיה משופע ויתנשא עד לגובה של כ-65 מטרים. האתר יהיה מקורה ברובו ויכלול גם שעשועי שלג נוספים להנאתם של הילדים וכל בני המשפחה.

מחוץ למתחם, הדגיש ד"ר אפי משה, תחייב העירייה את היזמים להכשרת כ- 1000 מקומות חנייה חינם לרווחת המבקרים.
בוועדה סקרו אדריכלית העיר, גב' מירי ישראל ומהנדסת העיר גב' סימה קושניר את אופציות המיקום להקמת אתר מעין זה ועמדו על בעיות התב"ע והרישוי העלולים לעמוד בפני העירייה בבואה לאשר את המיקום המיועד. בשבועות הקרובים יתנהלו מגעים אינטנסיביים בין חבר המועצה ויו"ר הוועדה אפי משה בשיתוף יועץ ראש העיר מר יעקב קרקובסקי ובין בכירי הנדסת העירייה והיועצים המשפטיים בשאלת מיקום הפארק והצעדים הנדרשים לאישורו. לפני ישיבת הוועדה נפגש ד"ר משה עם ראש העירייה דב צור שברך על כל יוזמה שתעלה בקנה אחד עם טובת התושבים ורווחתם.

כל שנותר הוא לקוות שבימי הקיץ החמים יוכלו כבר עתה להצטנן מעט תושבי העיר במחשבה שבעוד כשנתיים שלוש יוכלו לחוות את חווית השלג הצוננת והמהנה במרחק מס' דקות נסיעה מביתם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה