יום שני, 11 במאי 2009

תוכניתו המהפכנית של ראש העירייה-שיפוץ העיר


משפצים את העיר: מועצת העיר ראשון-לציון אישרה את תוכניתו המהפכנית של ראש העירייה, דב צור, לשמירה ושיפוץ חזיתות הבתים בעיר.

מאת:מיקי אלון מועצת העיר ראשון-לציון אישרה בישיבתה האחרונה את חוק העזר המהפכני שיזם ראש העירייה, דב צור, בנושא שמירה ושיפוץ חזיתות בתים ברחבי העיר. על-פי חוק העזר, תוכל העירייה לחייב את התושבים לשפץ את חזית ביתם, לשמור על מראה תקין של הבית ולמנוע את התבלותו והזנחתו, ולצורך כך לעשות את עבודות השיפוץ הדרושות, בין ביוזמת התושב ובין בדרישה לשיפוץ שנשלחה לו על-ידי העירייה.

מדובר בהחלטה דרמטית ומהפכנית, שנועדה לשפר את מראה הבניינים בעיר. לצורך כך, תייצר העירייה מערכת תומכת של העמדת הלוואות לטובת התושבים בראשון-לציון, בהיקפים ובתנאים חסרי תקדים. בעירייה אושר תקציב אשר יאפשר לתושבים לקבל הלוואות מהעירייה ללא ריבית וללא הצמדה, ולפרוס את ההחזר לתקופה של עד 60 חודשים במקום 24 חודשים. עלות השיפוץ לדירה מוערכת בכ-25,000 ₪, כך שההחזר החודשי יעמוד על כ-400 ₪, ללא ריבית וללא הצמדה. ערך הדירות צפוי לעלות לאחר שיפוץ הבתים באחוזים ניכרים, כך שההשקעה, ללא ספק, תשתלם לתושבים לאחר-מכן.

ראש העירייה צור מנהל בימים אלו מגעים עם מספר בנקים, במטרה לגבש יחד איתם תכנית ארוכת טווח להקמת קרן של 200 מיליון ₪, כאשר המטרה היא לאפשר לתושבים לפרוס את ההחזר אף לתקופות ארוכות יותר של עד 15 שנה, פעולה אשר תוזיל את ההחזר החודשי לכ-150 ₪ בלבד, סכום שיוכל להתאים גם לקבוצות האוכלוסייה החלשות יותר בעיר. כמו-כן נקבעה אפשרות למתן סיוע כספי מאת העירייה לבעל בית המקיים את דרישת השיפוץ, בהתחשב בין היתר במקום הנכס, ובמצבו הכלכלי והאישי של בעל הבית. יש לציין כי חוק עזר שכזה אושר לאחרונה גם בעיר חולון.

בתוך כך, שוקד ראש העירייה צור בימים אלו על תכנית משלימה של ניוד זכויות, במסגרתה במקביל לשיפוץ חזיתות הבתים יבוצע חיזוק למבנים הישנים בעיר. על-פי תכניתו של צור, קבלן אשר יבצע חיזוק למבנים ישנים בעיר יוכל לנייד את זכותו לבניית תוספת דירות אל שטח אחר, או למכור את זכותו לקבלן אשר בונה בשטח אחר. בדרך זו יחוזקו מבני מגורים נוספים בעיר מפני רעידות אדמה, ימנע הצורך לצופף עוד את מרכז העיר, וניתן יהיה להעביר את הזכות לתוספת דירות לאזור חדש יותר שבו קל יהיה לתכנן את פתרונות החניה, המקלוט, הג"א וכיבוי אש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה