יום ראשון, 8 במאי 2011

ערב יום הזיכרון ראשון לציון

" אבא שלי היה "-מופע ערב יום הזיכרון




יתומי צה"ל ופעולות האיבה מספרים על אביהם – שהכירו, או לא הספיקו להכיר.ערב יום הזיכרון תשע"א בראשון לציון.עיריית ראשון לציון מפיקה גם השנה ערב זיכרון מרכזי וממלכתי, שישודר ביום ראשון ה- 8 במאי בערוץ 2, רשת.


ראש העירייה, דב צור: "ראשון לציון תתייחד גם השנה בערב יום הזיכרון עם זכרם של טובי בניה, החיילים ואנשי מערכות הביטחון שנפלו על הגנת הארץ והמולדת. יום הזיכרון עוטף, מחבק ומאחד את כולנו בתחושה אחת, תחושת הכאב, ההערכה וההוקרה, ההזדהות והגעגועים לבנינו ולבנותינו שנפלו במערכות ישראל. זהו רגע לאומי, של כולנו, כחברה הנשענת על חרבה, כחברה הממשיכה לשלוח את בניה ובנותיה לקרב למען ביטחונה וקיומה. אני מזמין כל אחת ואחד מכם להגיע לאמפי-פארק בערב יום הזיכרון ולקחת חלק באירוע המיוחד הזה".



האמנים המשתתפים בערב: שרית חדד (כשהלב בוכה, אבא), גידי גוב (יורם, אין עוד יום), משה פרץ (שער הרחמים, שיר למעלות), שירי מימון (הרדופים, מקיץ אל חלום), נורית גלרון (ילדות נשכחת, השיר על הארץ – דואט עם דנה ברגר), ריקי גל (מקום לדאגה), דנה ברגר (ניגע אל החלום, השיר על הארץ – דואט עם נורית גלרון), דודו טסה (ערב מול גלעד), שי גבסו (מישהו גדול) וההרכב המקורי של "ילדי חורף 73".



מנחה: קובי מידן.

את הזמרים המשתתפים בערב מלווה התזמורת הסימפונית של ראשון לציון בניצוחו ובניהולו המוזיקלי של אילן מוכיח.

הערב, שיתקיים באמפי פארק ראשל"צ, יחל בשעה 21:30 בתום טקסי הזיכרון הממלכתיים, מול קהל אלפים, יביא את סיפוריהם של יתומי צה"ל ופעולות האיבה.



באיזו מידה זיכרון האב מלווה את היתומים כמרכיב משמעותי בחייהם הבוגרים? האם מי שלא הכירו את אביהם זוכרים פחות? כואבים פחות?


"אבא שלי היה" ינסה להאיר את עוצמת הזיכרון אצל היתומים אשר יספרו על הגעגועים לאב שהכירו, על הכאב שלא מוצא מזור אצל מי שלא הכירו את אביהם, על ההחמצה, ועל התעתוע סביב ההכרה כי אבא לא ישוב לעולם.



בין הסיפורים שיובאו בערב:

נעם יהב בת העשר שאיבדה את אביה נתי במלחמת לבנון השנייה, מספרת על הגעגועים והחיים בלעדיו.

עו"ד כנרת בראשי, שנולדה לאחר שאביה יצחק נהרג במלחמת יום הכיפורים אומרת: "תיקח אותי היום, אני בת 37, ובחור השחור אני ילדה לכל החיים. אני עדיין בחור הזה רוצה את אבא שלי..."

יפתח אלרן, יליד ותושב ראשון לציון, היה בן תשע כשאביו, אלוף משנה אברהם אלרן, נהרג. אלרן היה קצין בכיר אהוב ומוערך, ונהרג במלחמת לבנון הראשונה.



מנכ"ל החברה העירונית המפיקה את האירוע, אלי פולק: "אני גאה על ההזדמנות אשר ניתנה לחברה העירונית על ידי ראש העירייה והנהלת העיר, להפיק ערב כה חשוב ובעל משמעות לחיבוק המשפחות השכולות "קבל עם ועדה", ובנוכחות עשרות אלפי תושבי העיר, אשר יכולים להתייחד עם זכר הנופלים באירוע מרגש בהשתתפות אמנים מן השורה הראשונה, יחד עם התזמורת הסימפונית ראשון לציון".



המופע ישודר בערוץ 2 החל מהשעה 23:15.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה