יום חמישי, 14 בינואר 2010

שירות תמיכה לנשים שהחלימו מסרטן


שירות תמיכה לנשים שהחלימו מסרטן
רשת נשים-המשרד לקידום מעמד האישה בשיתוף עמותת "אחת מתשע" מציעה שירות תמיכה חדש: "לצידך"- נשים שהחלימו מסרטן השד ילוו נשים חולות ויתמכו בהן .

"לצידך"- נשים שהחלימו מסרטן השד ילוו נשים המתמודדות עם המחלה ויתמכו בהן במסגרת מפגשים אישיים לאורך תקופה ובסביבת חייה של האישה.

המתנדבת תחלוק את הידע והניסיון שלה, ותוכל להתלבט ולחשוב... יחד עם החולה על היבטים שונים של ניהול המחלה. המתנדבת תסייע במהלך ההתמודדות, החל מקבלת האבחון ודרך שלבי הטיפול השונים ותלווה אותה בבית החולים, בביתה ובמקומות נוספים .
המפתח לתמיכה הוא הניסיון המשותף של שתי הנשים, כאשר תמיכת המתנדבת מבוססת על הקשר הייחודי בין אישה חולה לאישה ש"הייתה שם".

איריס כגן, יועצת ראש העיר למעמד האישה: "מחקרים מראים כי תמיכה נפשית יעילה עשויה להאריך חיים. מנגד, חולי סרטן עלולים לחוות קשיים ביצירת רשת חברתית תומכת דווקא בעת בה הם זקוקים לה ביותר.

מחקר שבדק את השפעתו של ביקור חד פעמי של מתנדבת שהחלימה מסרטן שד על חולות סרטן שד הראה כי הביקור הביא לירידה בחרדה.

המתנדבת נמצאת בעמדה מיוחדת שמאפשרת מתן תמיכה כיוון שאין לה את אותן ההנחות שיש לאנשים הבריאים על ההתמודדות עם סרטן וכן חרדתה באשר לדיבור על סרטן נמוכה מזו של האנשים הבריאים.

המתנדבת שהחלימה ממחלת הסרטן מעניקה לחולה תקווה ומאפשרת לה לראות כי אפשר להחלים ולחיות אחרי הסרטן".
גילית שאת חולה וקשה לך להתמודד? זקוקה למשהי שתבין אותך ותלווה אותך מקרוב באמצעות מפגשים אישיים או ביחד במפגש קבוצתי, תוכלי לקבל תמיכה מוזמנות ליצור קשר עם המשרד לקידום מעמד האישה לאסתי לוי טל 03-9678220
.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה