יום חמישי, 2 ביולי 2009

מרכז מבקרים ראשון לציון

מרכז מבקרים במכון הוולקני בית דגן ,בשיתוף העירייה

מאת:מיקי אלון
מרכז מבקרים במכון הוולקני בית דגן ,בשיתוף העירייה ראש העירייה מר דב צור וחבר מועצת העיר ד"ר אפי משה נפגשו עם מנהל המכון הוולקני פרופ' יצחק שפיגל ודנו בדרכי שיתוף פעולה אפשריים בין הצדדים ביום חמישי האחרון ביקר ראש העירייה דב צור ביחד עם מחזיק תיק הפיתוח הכלכלי חבר המועצה אפי משה במכון הוולקאני בצפון ראשון לציון ושמעו מפי מנהל המכון פרופ' שפיגל ואנשיו על תוכניות אפשריות לשיתוף פעולה בין העירייה לבין המכון.
לשניים הצטרפו גם יועץ ראש העיר לפיתוח עסקי מר יעקב קרקובסקי, עוזר ראש העיר מר מאיר כהן וכן ראש אגף קשרי חוץ בעירייה מר יצחק אורן. בתחילת הביקור הציג פרופ' שפיגל בפני בכירי העירייה את כלל תחומי עיסוקו ואת עיקרי מחקריו של המכון הוולקני ופרס בפניהם את השקפת עולמו לשיתוף פעולה בין הצדדים. יש לציין כי לביקור ראש העיר בשבוע החולף, קדם ביקורם של ד"ר אפי משה ושל יעקב קרקובסקי, לפני מס' שבועות, ששוחחו עם פרופ' שפיגל ותאמו איתו את הנושאים שיועלו בעת ביקורו של דב צור.
במרכז הנושאים עמד עניין הקמתו של מרכז מבקרים אשר ימוקם במבואותיו של המכון וישרת את כלל תושבי העיר ובמיוחד קבוצות סיור של תלמידים מבתי הספר. בנוסף יעמוד מרכז המבקרים לכשיוקם, לרשות הציבור הרחב מכל חלקי הארץ בתשלום דמי כניסה השווים לכל כיס. בתוך המרכז תועמד לרשות המבקרים גם ספרייה ענפה וכן אודיטוריום להקרנת מצגות וסרטונים מרכז המבקרים יציג את התפתחותה החקלאית של ראשון לציון מהיווסדה ועד היום ובנוסף ייחשף הציבור במסגרתו לפיתוחיהם המעניינים של חוקרי המכון בתחומים מאתגרים דוגמת : צמחים לחסכון במים, השבחת פירות וירקות בטכנולוגיות מתקדמות וללא כימיקאלים, אבחון מחלות בצמחים והטיפול בהן, פיתוחים העוסקים בבריאות המזון וצריכת ויטמינים טבעיים בתוכו, מחקרים המיועדים למלחמה בסרטן ועוד.
המכון יתופעל ע"י חוקרים בגמלאות בהתנדבות מלאה. ראש העיר ביקש כי עלות הקמת מרכז המבקרים תיבדק ע"י המכון הוולקני יחד עם חבר המועצה ד"ר אפי משה והבטיח כי העירייה תשתתף כספית במימון ההקמה. עוד בביקור שוחחו הצדדים על אפשרות נטיעתם של צמחים חסכני מים ברחבי העיר, על השתלבותם המאסיבית יותר של תלמידי התיכון בעיר בימי עיון מודרכים ע"י חוקרי המכון ועל ביצוע עבודותיהם לבגרות של תלמידי מגמות הביולוגיה והביוטכנולוגיה בעיר במסגרת המכון ובהנחיית חוקריו. עוד בביקור הוצגו לבכירי העירייה מס' מבנים, מתקנים וציוד משוכלל המשמשים את חוקרי המכון בתחומיו השונים וניתנו סקירות ומצגות של מס' חוקרים אודות הפעילות המיוחדת והחשובה המתבצעת בו.
בסיום הביקור הודיע ראש העיר כי העירייה תתייחס ברצינות הראויה לעניין שיתופי הפעולה בין הצדדים והבטיח לעדכן את ראשי המנהלים הנוגעים בדבר ולבקשם לבדוק ולקדם את הנושאים ככל שהם משיקים עם טובתם ורווחתם של תושבי העיר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה